måndag 19 september 2011

Cykelporr, who gives a shit anyway

På våren 2010 skaffade jag min första Racer, en Scott Speedster 40. Gruppsetted består av OEM shit (truvativ billiga vevparti, scott pro? bromsar alexrim hjul etc)  i blandning med Shimano Sora + tiagra bakväxlare. inte så imponerande för en cykelentusiast. och för alla där ute rekommenderar jag er att hålla händerna borta från allting som är OEM eller Sämre än Tiagra.

Cykeln är uppdaterad, och nu är speccen följande:


Hjul Shimano WH-RS 30
Sadel: Fizik antares mg
Broms + vevparti Shimano tiagra 4500
Växlare bak fram + spakar shimano 105 5700


Scott speedster S40
För mera fiiliskörande har jag en Bianchi Rekord 841 Special, som jag har byggt på en ram som jag ropade in från Huuto.net för ynka 65€ och kompnenter som blivit över från Scotten. Snygg som faan!


Bianchi Rekord 841 Special



För vintern och riktigt tråkigt väder har jag en hybrid, FOCUS crater lake 2008, med nabbdäck och skivbromsar för isiga och snöiga vägar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg